اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

به سایت توت فرنگی خوش آمدید , جهت عضویت در سایت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

چطور مادری آگاه شویم و فرزندی با ادب داشته باشیم؟

چطور مادری آگاه شویم و فرزندی با ادب داشته باشیم؟

در این مقاله شما را با راه و روش های مادران آگاه آشنا کرده و به شما یاد می دهیم چطور می توانید فرزندی با ادب داشته باشیم. در ادامه همراه ما در مجله آموزشی توت فرنگی باشید.

بسیاری از مادر ها دیر بچه به دنیا میاورند و بهانه این که بچه باعث میشود به کارهایمان نرسیم را دارند. بسیاری از مادرها با وجود بچه دائما ناراحت هستند و غر میزنند که به کارهایشان نمیرسند. اما یک مادر اگاه از زمان ها و موقعیت هایی که دارد استفاده درست و بهترین استفاده را میکند. مثلا یک مادر بی برنامه و نا اگاه با فرزند خود تا ظهر میخوابد. با اینکه کودک در طول شبانه روز احتیاج به خواب بیشتری دارد و مادر و بزرگسال احتیاج به خواب کمتری دارند. لذا مادر اگاه و با برنامه وقت خود را مدریت کرده و صبح ها وقتی کودک خواب هست بیدار شده و به کارهای خود و خانه و کارهای مورد علاقه و عقب افتاده میرسد.

مادری آگاه باش

مادر اگاه و دانا به بهانه بچه دار شدن دست از علم اموزی بر نمیدارد و دائما در حال یادگیری هست. مثلا در زمانهای کار کردن پادکست گوش میکند. کار خود را در خانه با فعالیت و ورزش ادغام میکند و اتفاقات مهم را یادداشت میکند. به دنبال هدفش میرود و با اگاهی هر چه را دوست دارد یاد بگیرد دنبال میکند. مادر اگاه و موفق دنبال راه های تربیتی درست است. راه های علمی خوب، گوش میکند، خوب تحلیل میکند از هر کس که اگاه نیست تاثیر نمیپذیرد. تربیت و زندگی خود را بر مبنای رفتار سطحی دیگران تغییر نمیدهد. مادر اگاه عمقی نگر است و راه درست رفتار را خوب انتخاب میکند و تاثیر گذار هست.

مادر قوی و اگاه فرزند و ازدواج را مانع رسیدن به اهدافش نمیداند. او میداند میتوان با برنامه ریزی به اهدافش برسد و خود را در همان شرایطی که هست رشد دهد و شرایط را با هدفش همسو میکند. یک مادر اگاه و قوی یاد میگیرد احساسی که میشود درست عمل کند و در ان زمان رفتار اشتباه نمیکند تا بعد پشیمون شود و از کار خود خجالت بکشد. در نتیجه فرزند هم یاد نمی گیرد در مواقع احساسی و بحرانی اشتباه عمل کند و مادر را الگو قرار دهد. مادر و همسری که به این درک و درجه برسد که ازدواج و فرزند داشتن مهارت میخواهد و قسمتی از زندگی هست و میتوان و باید با رفتار درست و برنامه ریزی و هدف گذاری به اهداف رسید و زندگی با نظم و فرزندی خوب را تربیت کرد میتواند خود را زن و مادری آگاه بداند.

 

نکات کلیدی برای داشتن کودکان با ادب

بسیاری از والدین میخواهند فرزند با ادب و خوبی تربیت کنند. اما فکر میکنند که بسیار کار دشوار و سختی است. غافل از اینکه با رعایت نکات کوچک و کاربردی میتوان فرزندی مودب و خوب تربیت کرد. باید کودک را در خانه شروع به تربیت کرد تا در بیرون از خانه نیز انطور که میخواهیم رفتار کند. به چند نکته کوتاه و کاربردی اشاره میکنیم تا فرزندی مودب تر داشته باشیم.

مثلا از سه سالگی کودک را اموزش دهیم قاشق و چنگال را خود در دست گیرد و غذا بخورد. یاد بدهیم به غذا دست نزند و با دست غذا نخورد. بسیاری از والدین فکر میکنند چون خودشان عاشق فرزندشان هستند اگر کودک دست بزند اشکالی ندارد. غافل از اینکه بسیاری از مردم از دست زدن فرزند به غذا خوششان نمی آید. پس بهتر است اداب غذا خوردن را به کودک اموزش دهیم و علاوه بر ان به کودک یاد بدهیم تا بعد از غذا حتما تشکر کند و شکر بجا اورد. با صدای بلند از میزبان تشکر کند. باید یاد بگیرد در خانه از مادر تشکر کند تا در بیرون خانه از دیگران تشکر کند. به او یاد بدهید که بزرگترها را با اسم صدا نزند. باید به نام انها خانم و اقا اضافه کند یا خاله جون و عمو جون صدا کند.

فرزندی با ادب

کودک هرگز نباید بزرگترها را با اسم کوچک صدا بزند. این کار نشانه بی ادبی هست و والدین حتما باید کودک را اموزش دهند. به کودک سلام کردن با صدای بلند به بزرگترها را حتما اموزش دهید. کودکی که به دیگران سلام نمیکند از دید دیگران مودب نیست و محبوبیت ندارد. کودک باید از خانه یاد بگیرد وقتی بزرگتر او و یا پدر و مادر او به خانه می اید جلو در رفته و بلند سلام کند تا این رفتار در او ملکه شده و یاد بگیرد حتما به بزرگتر ها سلام کند.

به فرزند باید یاد داد تا بین بزرگتر و کوچکتر فرق گذاشته و به بزرگترها احترام بگذارد. باید بداند به بزرگ تر از خودش بگوید شما و تو گفتن نشانه بی احترامی به بزرگترها هست. یا وقتی بزرگتری او راصدا میزند نگوید هان؟ اگر دور بود بلند داد نزند بلهههههه بلکه خود را به بزرگتر رسانده و بااحترام بگوید بله؟

رعایت همین نکات کوچک و اموزش ان به کودکان که انجام دهند و درخانه به انها اموزش دهین تا در بیرون هم رعایت کنند باعث میشود کودک نکات ریز را اموزش دیده و فرزندی با ادب را تربیت کنیم.

ارسال نظر شما